Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΤΙΜΙΑ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΣΤΟΡΕΙΤΗ.


Φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Νεάμτς της Ρουμανίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στην Ορθόδοξη Εκκλησία αποδίδουμε στα Αγία λείψανα τιμή και ευλαβική προσκύνηση, η όποια όμως δεν αποτελεί λατρευτική προσκύνηση η λατρεία. Τούτο γιατί κανείς ποτέ ορθόδοξος χριστιανός δεν ταύτισε στη σκέψη του τα τίμια λείψανα με «θεούς». Μακαριστός π. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΣ (ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ).

 Ο Όσιος Συμεών ο Θαυμαστορείτης. 
Τοιχογραφία του 1547, Μονή Διονυσίου Αγ. Όρους.
Πηγή φωτογραφίας: 
leipsanothiki.blogspot.gr
Ο Όσιος Συμεών, έζησε την εποχή του αυτοκράτορα Ιουστίνου Β' (574) και γεννήθηκε το 521 στην Αντιόχεια της Συρίας από γονείς που καταγόταν από την Έδεσσα της Μεσοποταμίας.


Όταν ήτανε στην ηλικία των πέντε ετών ένας τρομερός σεισμός κατέστρεψε μεγάλο μέρος της Αντιόχειας. Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν και ο πατέρας του Ιωάννης, ο οποίος σκοτώθηκε όταν κατέρρευσε η στέγη του σπιτιού του. Η μητέρα του Μάρθα όμως, διασώθηκε διότι απουσίαζε από την πόλη όπως και ο Συμεών ο οποίος είχε πάει να προσκυνήσει το ναό του Αγίου Στεφάνου. Έκτοτε με φόβο θεού η Μάρθα ανέτρεφε και μεγάλωνε το γιο της.

Σε πολύ νεαρή ηλικία, πλήρης χάριτος και πνεύματος, ο Συμεών μετέβη στη Σελεύκεια, κοντά στο όρος του χωριού Πίλασα, σε κάποιο φημισμένο μοναστήρι όπου μόναζε ένας περίφημος ασκητής, ο Ιωάννης. 

Κοντά του ο Συμεών μελέτησε συστηματικότερα τις άγιες Γραφές και ασκήθηκε στην προσευχή και την ταπεινοφροσύνη. 

Γρήγορα έγινε παράδειγμα μίμησης και για τούς άλλους αδελφούς της Μονής. Μιμούμενος το διδάσκαλό του ανήγειρε στύλο και αφού ανήλθε επ' αυτού, παρέμεινε προσευχόμενος επί δώδεκα έτη.

Ο Όσιος Συμεών ο Θαυμαστορείτης.
Τοιχογραφία στην Αγία Σοφία Τραπεζούντας Πόντου.
Πηγή φωτογραφίας: leipsanothiki.blogspot.gr

Πηγή φωτογραφίας: agiosgeorgiosnikaias.blogspot.gr
Όμως ο διάβολος ο οποίος μισεί το καλό και την πνευματική πρόοδο των ανθρώπων έβαλε κάποιο φθονερό συμμοναστή του να τον σκοτώσει με μαχαίρι, αλλά από θαύμα το χέρι του ξεράθηκε επί τόπου.

Όμως ο αμνησίκακος Συμεών όχι μόνον δε θύμωσε αλλά και προσευχήθηκε θερμά στον Κύριο να θεραπεύσει τον αδελφό του όπως και έγινε.

Αργότερα ο όσιος αποσύρθηκε στο Θαυμαστό Όρος σ' ένα τόπο όπου υπήρχαν μόνο ξερόλιθοι και εκεί έζησε σκληρή ασκητική ζωή επί σαράντα πέντε χρόνια ενώ κοιμήθηκε ειρηνικά και αξιώθηκε της αιωνίου μακαριότητας το 590, σε ηλικία ογδόντα πέντε ετών.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Όσιος Συμεών αξιώθηκε του χαρίσματος της προ οράσεως και της θεραπείας κάθε ασθένειας. 

Έτσι προανήγγειλε την κοίμηση του διδασκάλου του, την κοίμηση του Αρχιεπισκόπου Εφραίμ (545), τους σεισμούς της Αντιόχειας και Κωνσταντινουπόλεως (557) και άλλα γεγονότα.


Θαυμαστόν Όρος, Μονή Αγίου Συμεών του Θαυμαστορείτη.

H βάση της κολώνας, όπου ασκήτευσε
ο Όσιος Συμεών ο Θαυμαστορείτης

Πηγή φωτογραφίας: 
leipsanothiki.blogspot.gr
Με κέντρο σύνθεσης το στύλο του αγίου Συμεών του Θαυμαστορείτη, ο οποίος είχε ανεγερθεί πάνω σε ένα λόφο ανάμεσα στην Αντιόχεια και τη Σελεύκεια, γνωστό ως Θαυμαστόν Όρος, με υψόμετρο 479 μέτρων, δεξιά της όχθης του Ορόντη, περίπου 18 χιλιόμετρα δυτικά της Αντιόχειας, οικοδομήθηκε το μοναστήρι του Αγίου Συμεών. 

Είναι εν μέρει λαξευμένο στο βράχο και εγκλείεται μέσα σε έναν ορθογώνιο περίβολο, ο οποίος περικλείεται από αχανές περιτείχισμα. Το νέο συγκρότημα ακολούθησε ως πρότυπο το φημισμένο μεγάλο συγκρότημα του αγίου Συμεών Στυλίτη στο Καλάτ - Σιμάν. 

Οι χώροι του οργανώνονται γύρω από ένα κεντρικό οκτάγωνο, το οποίο περιλαμβάνει το στύλο άσκησης του αγίου. 

Το μοναστήρι με βεβαιότητα λειτούργησε τον 6ο αιώνα, καθώς και ανάμεσα στον 11ο και στο 13ο αιώνα.

Σήμερα σώζονται ακόμα τα ερείπια του και αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα μοναστικά συγκροτήματα της βόρειας Συρίας.

Τα ερείπια των κτιρίων και εκκλησιών που είχαν
χτιστεί γύρω από την κολώνα που ασκήτευσε

ο Όσιος Συμεών ο Θαυμαστορείτης.

Πηγή φωτογραφίας: 
leipsanothiki.blogspot.gr
Προϊόν της ομιλητικής - παραινετικής δράσης του Οσίου Συμεών προς τους προσερχόμενους θαυμαστές του, είναι οι "Τριάκοντα Ομιλίαι" του. 

Το περιεχόμενό τους είναι ασκητικό και ηθικό, με παραλήπτες τους ασκητές και επικεντρώνεται στην προβολή της εγκράτειας, της καταδίκης των παθών και άλλων. Όλες ή οι περισσότερες, προέρχονται από την περίοδο που ήταν νέος, από την ηλικία των έντεκα ετών έως τα είκοσι τέσσερά του χρόνια. Επιστολές πρέπει να αντάλλασσε και με σημαίνοντα πρόσωπα. Διασώζεται μία προς τον αυτοκράτορα Ιουστίνο Β, όπου του αναφέρεται στην ανάγκη τιμωρίας των Σαμαρειτών που είχαν εξεγερθεί την περίοδο εκείνη, προκαλώντας σφαγές χριστιανών και καταστροφές των ναών τους.

Η επιστολή αυτή αναγράφεται στα πρακτικά της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου. Επίσης μας έχουν διασωθεί τρία τροπάρια για τον σεισμό και άλλα στα Μηναία ενώ τον βίο του συνέταξε ο μαθητής του και κατοπινός επίσκοπος Κύπρου Αρκάδιος καθώς και ο Νικηφόρος Ουρανός.

Εορτάζει στις 24 Μαΐου.