Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2015

ΜΝΗΜΕΙΑ



2 σχόλια:

  1. ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΜΟΥ ΓΙΝΕΤΕ ΜΕ ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΗΞΗ.

    Ούτε λίγο, ούτε πολύ μας λες άνθρωπε μου να μην προσκηνούμε λείψανα Αγίων.
    Έχω συνήθεια να μην παίρνω της μετριτής ότι θα πει θεολόγος ¨η Δεσπότης, όταν αυτό το βλέπω να είναι αντίθετο με ότι έχω μάθει.
    Όχι έτσι πρόχειρα, αλλά κατόπιν μελέτης που κάνω πάντα και για πολλά χρόνια.
    Δίνω την απάντηση στον φίλο μας που έφερε αυτό το θέμα. Να πω την αλήθεια μου;; πολύ αιρετικήη σκέψη φαίνετε και ας είναι από θεολόγο, ¨η κάτι άλλο. Το στηρίζω στα μαρτύρια των πρώτων χριστιανών.


    Aγαπώ την πίστη μας, γιατί την έχω μελετήσει αρκετά, και δεν βλέπω καμία άλλη θρησκεία να την ακουμπά έστω στο ελάχιστο.
    Γιαυτό φωνάζουν και την βλασφημούν, προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να αναδίξουν μία ψεύτικη άλλη θρησκεία, ένα μαγαζάκι.
    Αυτό το θέμα έχει πολύ βάθος, και θα προσπαθίσω να το μιραστώ μαζί σας.
    Στα πρώτα χρόνια της στενής σύνδεσης μου με την Εκκλησία μας ήμουν πολύ επιφυλακτικός, γιαυτό μελετούσα να βρω τις απορίες μου που ήταν όχι και λίγες.
    Όχι ότι ήμουν σε άλλη πίστη πριν.
    Στις αρχές πριν βεβαιοθώ για την προσκίνηση των λειψάνων, απόφευγα να τα προσκινίσω, και έφευγα πίσω από την πλάτη του ιερέα για να μην περάσω από μπροστά και με δει.
    Στον διωγμό των χριστιανών που έριχναν τους χριστιανούς μέσα στις αρένες με τα θυρία (έτσι διασκέδαζαν ντίσκο τότε). Οι χριστιανοί με μεγάλη προφύλαξη το βράδυ πήγεναν και έπερναν τα σώματα των Αγίν για να τα θάψουν όπως άρμοζε σε αυτά.Γινόντουσαν και πολλά θαύματα από τα άγια σώματα των Αγίων.
    Όταν τα θυρία έτρωγαν όλο το σώμα τότε μάζεβαν κάτω από το χώμα ότι μικρά κομματάκια είχε απομήνει από το άλεσμα των δοντιων του θυρίου.
    Έβαζαν αυτά τα κομματάκια σε μποξάκια και τα τοποθετούσαν με τιμή όπως και τα άλλα σώματα που είχαν περιμαζέψει ποιο πριν. Με μεγάλο θαυμασμό έβλεπαν οι χριστιανοί ότι, και από αυτά τα μικρά κομματάκια γίνονταν θαύματα όπως και στα ολόκληρα σώμματα που είχαν περιμαζέψει. Έτσι δημιουργήθηκε η παράδοση να προσκηνούμε τα λείψανα. Από τότε που έμαθα την σωστή αλήθεια, όχι μόνο να προσκηνίσω Άγια λείψανα, μα να τα βάλω και μέσα στον κόρφο μου. Πάνω στην Αγία τράπεζα της κάθε Εκκλησίας μας υπάρχει ένα ύφασμα όπως μικρο τραπεζομάντιλο που λέγετε Αντιμίσιον αν το λέω σωστά.Στις άκρες αυτού του υφάσματος είναι ραμένα λείψανα Αγίων. Χωρίς αυτό δεν μπορεί να γίνει Θ. λειτοτργία. Έχει τον πρακτικό χαρακτήρα και από την αιτεία που δημιουργήθηκε. Μπορεί σε κάποια έκτακτα περιστατικά (φωτιά, σεισμός, κυρίως πειρατές) να πάρει τα απαραίτητα της Θ. Λειτουργιας, να τα τυλίξει με το Αντιμίσιον, και να συνεχήσει την Θ. Λειτουργία στο ύπεθρο, ¨η όπου νομήσει καλύτερα ο ιερέας. Υπάρχουν και άλλα πολά που θα τα μηλήσουμμε με τον καιρό, γιατπι πρέπει να τα ξέρουμε.
    Αυτά είναι πολύ σπουδαία και απαρέτητα για την λατρεία μας, που πολοι δεν θα τα ήξεραν.Η Ορθοδοξία είναι το αθάνατο πνεύμα του Θεού, γιαυτό αγαπώ κάθε τι της πίστης μας, όταν αυτά δεν έχουμε αλειώσεις. Αμήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κείμενο που σημειώνω σε κάθε ανάρτηση Αγίων και ιερών λειψάνων είναι το εξής: Στην Ορθόδοξη Εκκλησία αποδίδουμε στα Αγία λείψανα τιμή και ευλαβική προσκύνηση, η όποια όμως δεν αποτελεί λατρευτική προσκύνηση η λατρεία. Τούτο γιατί κανείς ποτέ ορθόδοξος χριστιανός δεν ταύτισε στη σκέψη του τα τίμια λείψανα με «θεούς» Μακαριστός π. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΣ (ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ).
      Δηλαδή: Σαφώς και λέω για προσκύνηση λειψάνων όχι όμως λατρευτική αλλά ευλαβική, η λατρεία είναι και πρέπει να είναι μόνο για τον Θεό και αυτή είναι και η επίσημη άποψη της Εκκλησίας μας. Απο που εσείς βγάλατε το συμπέρασμα οτι παροτρύνω να μην προσκυνούμε λείψανα αγίων? είναι μια αυθαίρετη άποψη αυτή και οπως και να έχει σας το ξαναλέω φυσικά και προσκυνούμε λείψανα αγίων με ευλάβεια και πίστη όχι όμως λατρευτική προσκύνηση. Θα μπορούσε κάποιος να πεί οτι εντάξει παίζουμε με την ερμηνεία των λέξεων από θεολογικής άποψης. Ναί ίσως.

      Διαγραφή